Junior afdelingen (The Trouters)

Sportsfiskerforeningen Aabenraa

- - - - -

November:

Lørdag. d.7 - Elfiskeri i Arnå - 09.00

Lør/søn d.14/15 Fluebindings marathon- bemærk datoen!

Søndag d. 29. Juniormøde - 10.00-13.00

December:

Søndag d. 13 - Juniormøde - Forældremøde - 14.00-16.00

Torsdag d. 31 - Nytårstræf - 10.00-12.00

OBS! Programmet bliver løbende opdateret. Tjek og svar på de SMS'er i modtager hurtigst muligt! Hvis ikke i svarer 3 gange i træk, vil i ikke længere modtage SMS'er fra juniorlederne, medmindre i selv underskylder og beder om det igen...

________________________________________________________________________________

Se billederne fra Juniorenes Årø tur her:

Juniorturen til Skjern Å.

Juniorerne hjemvendte i går aftes fra en fantastisk tur til Skjern Å.

Desværre blev der ikke fanget det helt store, men et par abborer og skaller kom der dog i land. Med på turen var 6 Juniorer og skiftevis 4 Juniorledere. Vi satte kursen mod Borris fredag d.8. kl. 10.00 og endte i Korsholm, så juniorerne lige blev top klar til en weekend i laksens tegn. Efter vi ankom til Borris-krog, slog vi teltene op i et pragtfuldt vejr, og det varede ikke længe før de første Juniorer fik pakket deres stænger ud og begyndte at fiske. Første aften stod den på hotdogs og kage i anledningen af Jonathans fødselsdag. Han modtog en kondomspinner sponsoreret af klubben i gave. Efter en tør nats søvn, vågnede vi desværre til en dag med en masse regn. Men dette satte gang i fiskeriet, og der kom godt med vand i Åen. Dog var der en hård blæst der hærgede vores teltplads, og hr. Jørgensen måtte da en tur på jorden for at holde teltene på plads. Teltene og juniorerne overlevede, og hen på eftermiddagen kunne det igen lade sig gøre at fiske fornuftigt. Det nyeste juniormedlem vi havde med - Jakob - formåede at kroge en rigtig flot stor laks, men desværre efter flere minutters intens fight, lykkedes det fisken at slippe fri, da landingen ikke gik som planlagt. Det var en af vores teltnaboer "ikke fra vores forening", der hoppede i baljen i underbukser for at lande fisken. Vi har bedømt laksen til at være 80-90 cm. Jakob var helt oppe og køre, men en mistet laks skulle ikke slå ham ud da! Så han fiskede lystigt videre, i forsøget på at overliste en ny laks. Laksen huggede på en Reflex spinner i hvid/kobber farve. Aftenen stod på pasta m. kødsovs, og pandekager ved bålet senere på aftenen. Søndag morgen var de første juniorer at finde langs åen, men inden morgenmaden blev serveret, blev der landet en laks på 70 cm. lige nede foran lejren "ved slæbestedet". Desværrre var det bare ikke en af vores juniorer der landede denne fisk, men vi fik da en laks at se. På filmen forneden kan i se fighten og landingen af laksen.

Det lykkedes os at få teltene pakket tørt sammen, og turen gik mod Aabenraa om eftermiddagen. Det var alt i alt en fantastisk hyggelig tur, og vi ser allerede frem til at gentage den næste år!

The Trouters!

I Sportsfiskerforeningen Aabenraa har vi en meget aktiv Juniorafdeling. De hedder "The Trouters", og er unge i alderen 10-18 år.

I vinterhalvåret er vi i klubhuset hver anden torsdag, hvor vi hygger og laver fiskegrej. Der bliver både bundet fluer, bygget spinnere, lavet fangstnet, lært om fiske biologi, knuder, lavet lakseslynger og bygget stangrør, alt sammen ting som vi vil kunne få brug for i sommerens fiskesæson.

I de varme måneder "marts - oktober" er vi ude at fiske. Vi fisker mange forskellige steder, efter mange forskellige fisk. Vi har også en større tur hvert år, som ligger sidst i skolernes sommerferie, hvor vi tager en weekend til Skjern Å efter laks. Der sover vi i telt og har det utroligt sjovt!

Kunne du tænke dig at være en del af The Trouters, eller har du bare nogle spørgsmål om juniorarbejdet, så kontakt Christian Thomsen på tlf. 31350139 eller mail: Christian.keddethomsen.thomsen@gma-il.com

Du har også mulighed for at få en prøveaften eller to, hvor du kan komme til en klubaften eller en almindelig fisketur. Vi vil dog gerne vide besked hvis du kommer.

Jonathan med flot havørred fra sønderstrand. Årets første tur 2013!

Action fra vandet !

Her kan du se lidt film og billeder fra vores ture. klik på billederne ovenover for at se dem i større format!