Medlemmers beretninger

Sportsfiskerforeningen Aabenraa

Lars Madsen:

En dejlig dag på molen i Nyborg gav dette noget uventede sølvtøj i form af en havørred på 58 cm og 1,7 kg på bundfang med sildestrimler vi fangede i alt 6 forskellige arter skrubbe ising rødspætte slethvar hornfisk og havørred

en helt igennem fantastisk dag sammen med Freddy Stengaard Andersenog Christian Mølbæk Hjort Madsen – her: Knudshoved Færgeleje.

Status fra Jakob Kolmos Callesen:

Jeppe og jeg tog til sønderstrand i håb om torsk.

Vi fiskede og fiskede og ingen torsk, måske 21;30 Ca 2 og en halv time efter ankomst fik jeg en sej efter en lille pause med en sodavand. Der gik lidt tid skiftede til en kystwobler og bang. Rimelig langt ude i kastet var der noget. Troede det var en brand mand da vi fik tråde på vores blink tidligere.

Så kom det igen og denne her gang blev den der. En fisk som fightede hårdt imod lavede ringe i vandoverfladen og det var ikke en torsk. Jeg kunne lande( eller jeppe gjorde med nettet igen igen) en havørrede på 52 cm.

Dejlig aften med en dejlig fisk og en god fiske makker.

Jonas Christiansen skriver d. 2 august følgende beretning fra mølleåen:

Jeg var med Jacob i Mølleåen igår og man må sige at jeg tabte til Jacobs Rapala wobler men lad os starte fra en ende af. Jeg havde fået fisk på og det var havørred på ca 30cm. Og lige pludselig kunne jeg høre en pige skrige

"havørred" jeg skyndte mig at sætte min fisk ud og så løb jeg ned til Jacob. Nede ved Jacob fik jeg fornøjelsen af at lande en flot gylden og fed havørred på 52cm som også er den der er vist på billedet. Der efter syntes jeg at vi skulle skifte plads så det gjorde vi så. På den nye strækning gik jeg til højre og Jacob til venstre. Og søreme også om han ikke havde fisk igen nu. Vi var enige om at den skulle ud igen så den kunne få lov til at gyde. Uden brug a nettet snuppede jeg fisken i gællen og afkrogede fisken imens Jacob filmede mig. Fisken var 57cm. Og her og med ny pr. Men Jacob glemte at trykke på film og det fandt vi først ud af bag efter . Lige inden Jacob skulle hjem fik jeg en bækørred på 31cm. Som Jacob fik på film. Efter Jacob tog hjem fik jeg en flot bækørred på 35cm. Og mistede femten hug af blandede små og også ok bækørred.

Alt i alt!

Jacob the champion: 2 store havørred og to små bækørred

Jonas the loser: to store bækørred og en havørred + femten hug af blandede små og ok bækørred

PS. Den eneste hjemtaget fisk er den som Jacob holder på billedet

Bjørn Biedenweg skriver følgende Søndag d. 17 September:

Hej medfiskere,

kystens vandtemperatur er faldet kraftigt i løbet af den sidste uges tid,- måske grunden til at jeg var så heldig at få en flot, letfarvet havørredhan i går aftes på Varnæs Hoved. Fisken blev taget på flue kl.21. Maveindholdet bestod af 4 krabber!

Hilsen Bjørn

Allan Noyé skriver følgende den Søndag d. 17 September:

Lørdag den 16 august tog jeg afsted til Skjern å tidligt om.... eller sent på natten om man vil . Jeg ankom lidt over 7 i Borris Brugsen for at få et dagskort også ellers bare afsted til åen , først kørte jeg ud til Gjaldbæk for at kigge om det var det der men skulle tage chancen , men det blev jeg hurtigt enig med mig selv om at det skulle jeg ikke . Der holdte 12 - 13 biler på parkeringspladsen så jeg vendte bilen rundt og kørte tilbage mod Borris og hen til Borriskrog bro , skyndte mig at gøre klar . Det tog ikke lang tid efter så havde jeg regget stang til og fået tøj på samt spist lidt morgenmad . Jeg begik mig opstrøms på dansker siden op til noget de kalder grusgraven , undervejs der hen mødte jeg 1 spinfisker som jeg lige fik en lille snak med , han havde intet set eller mærket , efter 5 minutters snak gik jeg videre ca 40 meter op . Fluen blev svripet ud i vandet foran mig trak 5-7 meter line af hjulet og kastede gradvis længere over til modsatte bred , fluen gik helt rigtigt i vandet og troen på at det kunne lykkes var bestemt til stede . Havde fisket i 2- 4 minutter da jeg mærker et godt og solidt hug midt i åen . Sådan fast fisk super tænker jeg imens jeg råber YES FEDT NOK , det bliver til noget tov trækkeri inden jeg får lov til at se fisken og da jeg ser det er en Havørred så bliver der presset lidt hårdere da jeg har fået havørred i åen i år , spinnefiskeren ser min stang som flexer temmelig meget så han kommer op til mig og ville sikkert entlig bare hjælpe tror jeg , men da han er henne ved mig da har jeg sat mig ned på røven helt tæt ved kanten af vandet og får den med ind til mig i første forsøg . Der bliver lige snakket og set på fisken og får lige nappet et billede som jeg ikke er helt tilfreds med , men når det så er skrevet så syntes jeg det var en super måde at starte dagen på . Min fisk var 69 cm lang og vejede 3,7 ca .

Allan Noyé skriver onsdag d. 25 Juni følgende:

I dag var Danny og jeg taget afsted mod Skjern å tidligt i morges kl. 6:45 stod vi klar i Borris Brugsen for at hente dagkort og kørte videre ud til åen . Da vi ankommer ved åen kan vi se der holder en bil på p pladsen , vi gør grej klar og får tøj på . Vi forlader så p pladsen og går mod åen og vi kan se der kommer en spinfisker imod os med stangen i den ene hånd og et rør i den anden hånd troede vi ,da han kom meget tættere på os kunne vi se det var en gaf med en Laks på 80 cm og et sted mellem 5-6 kilo den slæbte han hen ad i det høje græs som om han havde noget at skjule , da vi snakker lidt med ham virker han meget nervøs og havde vist ikke tid til at snakke særlig meget... Senere kører vi en tur forbi Korsholm og snakker lidt med dem om hvad vi havde oplevet , de rystede bare på hovedet af det og sagde ikke meget det . Vi drog afsted mod åen igen dog et andet sted . Vi ankommer til stedet hvor vi vil prøve vores held af , der skulle dog heller ikke gå meget lang tid før der var mellem sommerlaks på fluestangen Jeg fisker over venstre skulder og flue lander perfekt over modsat bred synker stille og roligt , linen trækker sig over i raskt tempo mod egen bred og da fluen næsten er halvejs i åen mærker jeg 2 hurtige ryk i fluestangen idet samme slipper jeg løkken i hånden og løfter stangen fast fisk , YES YES tænker jeg højt inde i mit hoved SÅDAN nu skal den holdes i kort snor . Laksen vælter rundt i overfalden et par gange hvor efter den trækker sig ned i dybten og svømmer hårdt frem og tilbage . Det bliver til den del torv trækkeri og efter 2 minutter kigger jeg tilbage for om jeg kan få øje på Danny men der var ikke nogen at se . Jeg begynder så at presse Laksen lidt hårdere end tilladt i tilfælde om at fisken skulle komme i tanke om at stikke af nedstrøms for så havde jeg haft svært ved at følge efter den , Laksen stiller sig til sidst ved hvor den tog fluen og et fast spænd i stangen bliver skiftet ud med en slap og løs line og et Fuck og et fuck mere samt en kæmpe ærvelse over laksen der kunne ha gjort forskellen i min sæson for så havde jeg haft 1 Laks og 1 Havørred i åen i år men sådan skulle det ikke være . Danny fortæller så senere ved en pause at han også har mærket laks omkring samme sted som jeg mistede min...... uheld kommer jo sjældent alene , turen slutter kl 14:30 inden det begyndte at blæse op og regne , alt i alt en rigtig go tur :-) Knæk og Bræk Allan Noye

Christian Thomsen skriver følgende berretning fra 16/6/2014

Efter jeg havde afsluttet en eksamen med et fint 12 tal, besluttede jeg at det skulle fejres med en bette fisketur. Da jeg skulle køre min mor til færgen i Fynshav, var en sø i nærheden en oplagt mulighed. Da jeg ikke kunne fiske med Simon i weekenden, tilbød jeg ham at komme med denne gang. Han var frisk. Vejret var meget tryggende, men skyerne holdt tæt, og der kom ingen torden. Simon fik en pæn gedde på de ca. 80 og en flot aborre. Jeg mistede en gedde og fik en mindre aborre. Men en herlig tur var det.

Allan Noyé var søndag d. 15/6 en tur til skjern Å. Han sender følgende:

Fisker 5 - 6 sving efter Gjaldbæk bro tæt ved et lille stryg og tænker lidt for mig selv om jeg hellere ville lidt længere nedstrøms og beslutter mig for at gøre det , da jeg begynder at spole fluelinen ind på hjulet mærker jeg fast fisk midt ude i åen . Jeg ser at fisken er helt blank men ikke hvilken slags det er , men ikke længe efter ser jeg det er en flot havørred jeg bliver så nødt til at gå 50 meter ned ad åen for at lande den. Fighten varede 7 min og kunne nyde min fisk i græsset imens en fortjent pause skulle overholdes Gik med en 0 / 3 skydehoved og synke 4 poly og for enden af forfanget sad egen version af en Sunrray Shadow. Havørreden var 49 cm. og 1.7 kg.

Jens Chr. Tønder skriver d. 7 Juni følgende fine beretning fra vores fine fiskevand.

Er lige kommet hjem fra en tur ved Gels åen, og det blev da også til en oplevelse på flere måder, da et par af vores juniorer kom på tværs, eller omvendt at det var mig der krydsede deres vej. Mødte Simon og Jonathan ved Åbøl og vi spiste frokost sammen, og der var allerede glade historier fra drenge om deres oplevelser, og vi delte så lidt erfaring og jeg fortalte dem lidt om området, og vi gik hver til sit for at fiske, jeg rykkede ud til Kastrup enge og gik opstrøms for at starte og fiske ned strøms, der var flere bækørreder der ringede og tog nogle fluer på vandet, og pludseligt gav det hug og efter en god fight sprang der en fisk ud af vandet, og det var ikke hvad jeg regnede med, for det var en Gedde på 63 cm og 2,670 kg, og slet ikke fordi den blev taget på orm. Efter nogen tid så kom Simon og Jonathan cyklende, og vi blev enige om at fiske ved Toftlund Gram vejen, og vi aftalte så at spise sammen senere og det blev med grill og pølser og drengene havde også noget suppe, der blev varmet, og det var hyggeligt at slutte dagen på den måde, at møde vores juniorer, at se dem dele deres oplevelser, og nyde naturen, og det er alle tiders at de tager en weekendtur på den måde, og jeg er næsten sikker på at der er et par juniorer der kommer hjem med oplevelser og inspirationer til flere ture sammen, flere oplevelser, og gode historier, men det hører vi sikkert mere om når de er kommet hjem, men alt i alt så er det dejligt at se den glæde vores juniorer bringer hinanden og os andre.

Vore Junior Jonathan skriver følgende beretning d. 7 Juni, efter en fisketur til Gelså med vores anden Junior Simon Kjersgaard

halløjså. simon kjærsgåd og jeg var en tur til gelså i denne weekend, vi tod afsted igår og er lige kommet hjem, vi fik samlet et sted mellem 16 bækørreder hvor den største var lidt over målet, men holdda op en fed naturoplevelse